9. 3. 2015.

POSLE 30 GODINA DOŠAO U KRALJEVO (VIDEO)

Kraljevo – Više od 300 novinara iz zemlje i sveta proteklog vikenda bilo je u Kraljevu zbog tenisa, a među njima i Zdenko Pađen, kolega iz Hrvatske koji je tenis došao da gleda zbog Kraljeva, u koje ponovo došao posle 30 godina.

Zdenko Pađen (55), hrvatski novinar, posle 31 godine obreo se ponovo u Srbiji, u Kraljevu. Kako za sebe kaže, sada je slobodan strelac, novinar koji radi za hrvatsko izdanje “Plejboja”, magazin “Džet set” i nema mnogo dodirnih tačaka sa tenisom. Živi na relaciji Zagreb – Opatija, a jedno vreme život ga je naneo čak i u Kanadu, u Montreal. A evo, sada je ponovo u Kraljevu.
“Da budem iskren, ja sam jedini novinar ovde koji nije došao zbog tenisa već zbog Kraljeva”, kaže Zdenko za “Kraljevo Online”. Tri decenije kasnije, kaže da je jedva prepoznao grad. “Ja sam bio 1983/1984 godine u vojsci u Lađevcima, u auto jedinici, na aerodromu, ostale su mi lepe uspomene iz Kraljeva”, dodaje Zdenko. 

Od kraljeva iz početka osamdeseti godina popšlog veka prepoznao je samo centar grada: “Samo sam prepoznao ovaj spomenik gde ga imam i na ovoj fotografiji iz 1984”, seća se i bureka kod “Balkana” koji je tada bio na trgu gde je sada Vojvođanska banka. “Sećam se i bolnice tamo mi se vid spasao dr Nauparac”.

Hrvati pogotovo mlađe generacije o Srbiji znaju malo, Beograd, Egzit, Guča i to je sve, kaže Zdenko pa ga ne čudi što je na jednom Hrvatskom portalu pred meč o Kraljevu pisano u negativnom kontekstu ali, “To je sada veliki preokret Kraljevo će uću u povjest ja tvrdim i nakon 2 – 3 godine će se govoriti sećate se kako su se promenili odnosi Srbije i Hrvatske nakon onog tenisa, Kraljevo je napravilo strašan iskorak sada će svi znati što je Kraljevo, to je onaj grad gde su pljeskali na Hrvatsku himnu”.


Zdenko je veoma vaažno što se u Kraljevu srei sa dr Blagojem Nauparcem, koji je u to vreme bio načelnik oftalmologije u kraljevačkoj bolnici. “Ja sam za vreme JNA oštetio rožnjaču, u zagrebačkoj bolnici su mi davali pogrešno lekove i baš me je bolelo. Bio sam prvo u vojnom odeljenju u Kraljevu, ali na insistiranje profesora, prebacili su me u civilni deo bolnice. Zahvaljujući njemu mislim da je Kraljevo tada uz Beograd, Sarajevo i Zagreb jedino imalo kompjuterski pregled očiju. I zamislite, danas kad sam ga sreo, bio sam presrećan jer sam posle toliko vremena sreo čoveka koji mi je mnogo pomogao”, poručio je novinar iz Hrvatske, koji je se nekad bavio i poslom vazduhoplovnog inspektora.

LJBL

Izvor: Kraljevo.biz